Praktijkverbruik

  • WAT IS UW PRAKTIJKVERBRUIK?
    Wat is het brandstofverbruik van een auto in de praktijk?
    Snel zoeken

Praktijkverbruik

Wat kunt u van het brandstofverbruik van een auto in de praktijk verwachten? Zijn ze in de praktijk wel zo zuinig als op papier? En als dat niet zo is wat betekent dit voor de kosten van een wagenpark?

In samenwerking met TNO is op basis van meerjarig onderzoek een model ontwikkeld waarmee het te verwachten brandstofverbruik en de daarmee samenhangende kostenpost in de praktijk met een hoge mate van betrouwbaarheid kunnen worden bepaald.

De op deze site getoonde praktijkverbruiken voor personenauto’s zijn gemiddelden die gebaseerd zijn op normaal, dagelijks gebruik. De verbruikscijfers zijn beschikbaar voor personenauto’s vanaf modeljaar 2003 waarvan de fabrieksnorm bekend is.

Hulp nodig?

Tankpassen en verbruikscijfers in uw organisatie?

Travelcard is leverancier van tankpassen die door zakelijke rijders worden gebruikt. Wilt u ook verbruikscijfers van uw wagenpark in kaart brengen en daardoor besparingsmogelijkheden inzichtelijk maken? Neem dan contact op om met Travelcard om de mogelijkheden van de Travelcard tankpas voor uw organisatie te bespreken.

Tankpas.nl voor MKB en ZZP

Naast tankpassen voor grootzakelijke klanten zijn er ook tankpassen voor ZZP en MKB beschikbaar onder het label tankpas.nl. Middels het label tankpas.nl wordt voor het segment ZZP en MKB een complete tankpas oplossing geleverd.

Praktijkverbruik
autonieuws

Fiat Grande Panda

Naar analogie van de niet meer leverbare Fiat Grande Punto is er nu de Grande Panda. Naar analogie van de niet meer leverbare Fiat Grande Punto is er nu de Grande Panda. Het nieuwe model is groter dan de bestaande Panda die overigens nog een tijd in het programma blijft onder de naam Pandina, wat kleine Panda betekent.. De Grande Panda is gebaseerd op de nieuwe oplage van de Citroen C3 en staat daarmee op het Smart Global Platform van het Stellantis-concern. Qua uiterlijk heeft de auto een geheel eigen stijl met pixels in de grille en gestanste namen in het koetswerk.

Hyundai Santa Fe

De Hyundai Santa Fe heeft vooral aan de achterzijde een opmerkelijk uiterlijk. De Hyundai Santa Fe heeft vooral aan de achterzijde een opmerkelijk uiterlijk. Hij is herkenbaar aan de relatief kleine achterruit en het grote metalen vlak waarin een brede strook met rechthoekige achterlichten zijn opgenomen. Ook opvallend zijn de hoekige wielkasten. Achter het stuurwiel vind je twee 12,3-inch displays die fungeren als instrumentarium en infotainmentscherm. Over de gehele breedte bevindt zich een strook met uitstroomopeningen van het ventilatiesysteem. De hoge middenconsole loopt, via een gekanteld deel, over in het dashboard.

KGM Torres EVX 5 deurs SUV

KGM is de nieuwe naam van het Koreaanse SsangYong, vooral bekend van haar suv s. KGM is de nieuwe naam van het Koreaanse SsangYong, vooral bekend van haar suv s. De nieuwe eigenaar van het merk is KG Mobility, wat de nieuwe naam opleverde. De EVX is de elektrische variant van de Torres. Het is de eerste KGM op dat gebied, later volgen een pick-up, een middelgrote en grote suv. Er wordt samengewerkt met BYD, de grootste Chinese bouwer van elektrische auto s.

Porsche 911 Cabriolet

De gefacelifte Porsche 911 is er natuurlijk ook als Cabriolet. De gefacelifte Porsche 911 is er natuurlijk ook als Cabriolet. Zo natuurlijk was dat overigens lange tijd niet. Pas na bijna twintig jaar sinds het ontstaan van de eerste 911 verscheen in 1982 de eerste Cabriolet, die sindsdien een vaste waarde is. De huidige Cabriolet komt technisch en motorisch overeen met de Coupe. Bij introductie is hij er als Carrera zonder toevoeging en als GTS en 4 GTS, de laatste voorzien van vierwielaandrijving. De prijzen beginnen bij 203.550 euro.

Top 10 .. auto's op basis van praktijkverbruik